هدف اصلی بازی‌های رایانه‌ای تغییر سبک زندگی است

یک کارشناس بازی‌های رایانه‌ای معتقد است: لابی گیم دنیا نمی‌خواهد بازی‌هایی با الگوی اسلامی طراحی شود و ما باید به تولید بازی‌هایی بپزدازیم که شیوه و سبک زندگی ایرانی- اسلامی را ترویج کنیم.

محمد امین حاجی هاشمی کارشناس بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط  با صنعت بازی‌سازی گفت: بازی‌های رایانه‌ای از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۰ به اوج خود رسیده؛ این صنعت، در سال‌های اخیر، دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته است و پس از سیر نزولی بازی‌های ویدیویی از سال ۲۰۱۰ به بعد، دور جدیدی از بازی‌های رایانه‌ای ظهور کرده است.این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد: تغییر و تحولات در این حوزه، از سرعت بالایی برخوردار است به طوری که طی بیست سال اخیر بعد از بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای، بازی‌های موبایلی هم پا به این عرصه گذاشتند.وی با اشاره به این‌که امروز در دنیا بازی‌های رایانه‌ای جای سینما را گرفته‌اند، ادامه داد: متوسط سن کاربران بازی‌های رایانه‌ای در غرب، به مرز ۳۰ سال رسیده است و این نشان می‌دهد علاوه‌بر جوان‌ها، قشر میان‌سال و کهن‌سال نیز به بازی‌های رایانه‌ای روی آورده‌اند و اگر می‌خواهیم حرف خود را در این فضا منتشر کنیم باید همه افراد درگیر این حوزه را در نظر بگیریم.حاجی هاشمی در رابطه با ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای درکشور گفت: ما باید سبک و شیوه جدیدی از بازی‌ها را از لحاظ سناریو و گیم پلی (طراحی بازی) تولید کنیم چراکه شرکت‌های حاضر در لابی گیم دنیا یعنی مجموعه ESA نمی‌خواهند بازی‌هایی با الگوهای اسلامی در دنیا معرفی و ساخته شوند تا بتوانند اهداف خود را که همان خشونت و مسائل غیر اخلاقی است، ترویج دهند.

وی ‌در همین رابطه تصریح کرد: مجموعه‌ای از این شرکت‌ها که بعضی از آن‌ها صهیونیستی هستند طی این سال‌ها بازی‌های ضد اسلامی و ضد ایرانی زیادی در دنیا ساختند. بازی هایی که در آنها ترویج بدرفتاری های اخلاقی, ترويج و تبليغ زندگي بدون كانون خانواده,آشنايي با اصطلاحات ، روحيات ، رفتارها و روش هاي گروه هاي مختلف تبهكار موج مبزندوکشتن پدر،نامادری و خواهر ، خودکشی از بالای ساختمانی بلند و یا کشتن پلیس برای لذت و از همه مهم تر اغتشاش و آشوب امری عادی است

mi_9049272761719282 images (4)

حاجی هاشمی با اشاره به این که باید موضوعات بیداری اسلامی را در بازی‌های ایرانی ترویج داد اذعان داشت: در بازی‌‌های غربی تلاش می‌شود علاوه‌بر موج اسلام هراسی و القای خشونت به کاربران با نشر مسائل غیر اخلاقی، سبک زندگی جامعه را هم تغییر دهند.این کارشناس بازی‌های ریانه‌ای با بیان ظرفیت شرکت‌های ایده پرداز کشور در این حوزه، گفت: در ساخت بازی‌ها باید از شرکت‌ها و مجموعه‌های کوچک شروع کنیم، زیرا ایده‌های خوبی در این مجموعه‌ها شکل می‌گیرد که با جذب و حمایت از آن‌ها می‌توان به موفقیت‌های خوبی به خصوص در بازی‌های موبایلی رسید.حاجی هاشمی در بخش دیگری از سخنانش درباره ورود جشنواره عمار به حوزه بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: امروز، رسانه بسیاری از مردم دنیا، بازی رایانه‌ای است به همین دلیل عمار ابزار خودش را درست تشیخص داده و بعد از سینما به سراغ بازی‌های رایانه‌ای آمده است‌ اما باید بدانیم از این ابزار چگونه برای انتقال پیام خودمان و روشنگری در رابطه با مسائل ناب دینی استفاده کنیم. در همین راستا باید بعد از طراحی سناریو و بازی‌نامه‌های بومی به سراغ طراحی گیم پلی جدید برویم چرا که بسیاری از مردم دنیا از بازی های رایانه ای به شکل کنونی که اساس آن بر ترس، غارتگری، خشونت و مسائل غیراخلاقی است خسته و دلزده شده اند و به دنبال جایگزینی برای آن هستند.وی با اشاره به جشنواره بازی‌های رایانه‌ای عمار تصریح کرد: عمار به دنبال تغییر فضا و ارائه حرفی جدید در این حوزه است و می‌تواند موضوعات به روز و زمین مانده مثل مسائل انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و… را که شرکت‌های غربی به صورت وارونه و تحریف شده معرفی می‌کنند، برای کشورهای مسلمان مطرح کند و رسانه قشر بزرگی در جهان باشد که از بازی‌های غربی خسته شدند.

موضوعات مرتبط

*

*

Top